Vi ønsker våre kunder og samarbeidspartnere et riktig godt nyttår!

Vi ser tilbake på 2019 som et av våre mest hektiske år noensinne. Mange produksjoner, blandet med stor variasjon i type innhold og kundebase. Ikke minst fikk vi endelig solgt og vist frem TV-serien Over Land på NRK som vi har jobbet lidenskapelig med i flere år. Med et snitt på over 480 000 seere per episode kan vi si oss fornøyd med resultatet, som var produsert på marginale budsjetter.

 

2020 er rett rundt hjørnet og vil vil i den anledning gå igjennom noen av høydepunktenene fra året som har vært. 

Januar 2019

Året startet med en tur til Gran Canaria hvor vi filmet første sesong av Norske rednecks i Syden. Det var en sann glede å bli kjent med denne litt uvanlige gjengen, samtidig som man fikk lage underholdende TV. Vår oppgave var å filme Erik og Annsofi og deres tur. Erik var en ganske ny cast i serien, og det var derfor ekstra spennende og forme innhold med han og samboeren. 

Erik og Annsofi var en av de mest brukte karakterene i serien i løpet av 2019, noe som ikke er så rart da de finner på mye sprell. For en tur og for en opplevelse! Tusen takk til Black Sheep TV, Morten A, Mia og Morten S for oppdraget!

Februar 2019

Sammen med Sporenstrek fikk vi muligheten til å lage nye kampanjefilmer med Amalie Iuel som ambassadør for Coop Extra. Oppdraget var for Pulse Communications, og på en opptaksdag fikk vi produsert en rekke småfilmer til sosiale medier. 

Amalie var profesjonell og tok både manus og regi lett som bare det. Resultatet ble kule små, sunne oppskriftsfilmer til hverdagen. 

Denne type produksjoner vitner om at man ikke trenger store crew og budsjetter for å produsere gode reklamekampanjer. Et team som samarbeider godt og en god plan, effektiviserer opptaksdagen og gir god return of investment. Filmene er produsert i Studio Ask sine lokaler på Bryn. 

 

Tusen takk til Pulse Communications for oppdraget. Ikke minst en stor takk til mine gode venner i Sporenstrek for nok et vel gjennomført prosjekt sammen. Norges råeste fotografer og mat-stylister finner du hos Sporenstrek:  www.sporenstrek.no

Februar 2019

Ganske hakk i hel med Extra-kampanjen produserte vi nok en influencer kampanje. Denne gangen med Pia Seeberg for Prior. To produksjoner ganske lik hverandre for samme byrå, Pulse Communications. Også her lagde vi korte inspirasjonsfilmer med Prior sine produkter. 

Sammen med Sporenstrek og inhouse ressurser hos Pulse, ferdigstilte vi en rekke små kampanjefilmer til sosiale medier. 

70485216_2706316346047151_11579315281230

Mars 2019

Samarbeidet med innholdsbyrået Pressworks skal ha mye av æren for at 2019 har blitt så innholdsrikt år som det det ble. Sammen med Pressworks har vi produsert en rekke content-filmer for blant andre RiksTV. En dokumentarisk vri i en kommersiell verden gir økt troverdighet og underholdningsverdi, ofte på begrenset budsjetter og deadline. Vi glemmer ikke intervjuet vi gjorde i hu og hast med Jørn Lier Horst i Larvik! 

Tusen takk til Christian og Bjørn Audun for et spennende år sammen! 

Pressworks er en plattform som gjør det enklere for bedrifter å bestille innhold til seg selv kun når du trenger det. Dersom du ikke har en egen markedsavdeling kan Pressworks være en plattform man bør sjekke ut. 

Ta en titt på noen av produksjonene her: 

Juni 2019

På oppdrag fra Newslab redigerte vi en rekke kampanjefilmer for Elkjøp. Filmene skisserte en rekke kjipe hverdagssituasjoner hvor du kanskje trenger litt hjelp. Elkjøp har løsningen og har derfor laget en rekke "hvordan gjør du dette" filmer. 

Kampanjen gikk under navnet "spør oss". 

Tusen takk til Newslab for oppdraget og tilliten. 

Juli 2019

Tine ønsket å øke bevisstheten rundt ungdom og hva det innebærer å være bonde i 2019. På oppdrag av Isobar fikk vi ansvaret å filme to gamere i det de skulle prøve seg som melkebonde i 24 timer. Resultatet ble en youtube-serie på tre deler, pakket inn i et gaming-univers. 

Vi nordmenn er altfor dårlig til å bruke youtube-plattformen aktivt på eget innhold. Det var derfor utrolig forfriskende å se Isobar satse på en serie ekslusivt på denne plattformen. 

Tusen takk til Isobar for et morsomt oppdrag. 

August 2019

Som historieforteller så finnes det ingenting større enn å distribuere et eget lidenskapelig prosjekt på Norges største TV-kanal. Over Land er en reiseserie vi har jobbet med i over tre år og fullfinansiert fra egen lomme. 

Serien skildrer et reisefølge i det de beveger seg rundt halve jorden på leting etter unike landskap og kulturer. Reisefølget er ikke "kjendiser", noe som gjør ar serien portretter et ærlig og unikt bilde av verden få har sett før. 

For oss er dette det største vi har oppnådd i karrieren og vi håper på flere spennende reiseprogram i tiden som kommer. 

En ekstra takk til iProduksjon som tok på seg klipp av serien på ultrakort varsel! 

Over Land kan du se på på NRK TV. 

Over Land, fra London til Mongolia

August 2019

Store deler av høsten ble tilbrakt på Kreta der vi filmet en ny sesong med Norske rednecks i Syden.

 

Totalt var vi med på fem uker produksjon og filmet en rekke forskjellige par under deres ferie i syden. Resultatet kommer på Max & TV-Norge til våren.

 

Vi kan i hvert fall garantere galskap fra ende til annen! En morsommere og mer innholdsrik opptaksperiode skal man lete lenge etter. 

Igjen tusen takk til Black Sheep TV for oppdraget! 

September 2019

I forbindelse med lansering av Munkholm sitt nye produkt "Munkholm Ipa", filmet vi en rekke sosiale medier filmer sammen med fotograf Veslemøy Vråskar.

 

Byrået Marvelous ønsket et cowboytema for denne kampanjen. Vi fant derfor en eldre låve på utsiden av Oslo som vi syntes passet perfekt! 

Tusen takk til Veslemøy og Marvelous for oppdraget. 

September 2019

Vi fikk filme kampanjefilmene til Gilde sine nye ferdigretter, laget med hjemmelagde sauser og gode råvarer. 

Sammen med Sporenstrek produserte vi "fristelsesbildene", altså matbildene av kampanjen. Regissør Trond Fausa og Try produserte fortellingene og klipte inn våre bilder i den endelige kampanjen. 

Dette vitner igjen om hva et lite, men sammensydd team kan produsere. Tusen takk til Sporenstrek, Try og Gilde for oppdraget. 

November 2019

Gilde sin nye julekampanje "julegildet" med Petter Pilgaard hadde behov for rene oppskriftsfilmer i sin kampanje.

 

Petter Pilgaard besøkte tre forskjellige bønder med rik tradisjon for julemat. Hver av familiene konkurrerte med å servere den beste julematen. 

 

Sporenstrek fikk oppdraget med å tilpasse rettene og produsere fire oppskriftsfilmer på to opptaksdager. Vi lagde et vakkert, rustikt univers og filmene ble deretter sydd inn i den endelige kampanjen. Filmene ble enkeltstående oppskriftsfilmer, som ble lagt ut på youtube. 

Filmene er klipt og ferdigstilt av Try. 

 

Filmene i sin helhet kan du se her: